Tänk på: Du måste ha ett Pro-abonnemang om du vill använda den här funktionen.
Audit loggen i NVR är en aktivitetslogg som ger en komplett och tidstämplad översikt över alla åtgärder som utförs i plattformen. Funktionen ingår i Pro-planen och tillför en extra nivå av säkerhet och kontroll, eftersom varje ändring blir fullt spårbar.
Det innebär minskad risk för misstag, enklare granskning och ett kraftfullt verktyg för att följa förändringar över tid, vilket är särskilt värdefullt när flera personer hanterar samma bolag eller när en koncern består av flera företag.
För användare med gruppkonton blir spårbarheten ännu mer omfattande. Audit loggen registrerar både åtgärder på företagsnivå (kopplade till varje enskilt företag under gruppkontot) och åtgärder som utförs direkt på gruppkontot, till exempel när en ny användare läggs till.
Det här kan du se i Audit log
För varje händelse registreras:
Vem som utförde åtgärden: namn, personnummer (eller organisationsnummer), e-postadress och användar-ID.
Vad som gjordes: vilken händelse som inträffade och typ av ändring (t.ex. skapad, uppdaterad, raderad).
När det skedde: exakt tidstämpel för händelsen.
Var det skedde: för gruppkonton kan du se vilket företag händelsen hör till.
Ytterligare kontext: en beskrivning av vad som ändrats eller påverkats.
Alla åtgärder kopplade till ägandedata, användare, instrument, dokument och inställningar loggas automatiskt och är sökbara. Det gör det enkelt att följa upp och spåra ändringar vid behov.
På företagsnivå hittar du Audit log under Inställningar i vänstermenyn. Det är endast de användare som är Administratörer i företaget som har tillgång till Audit log, Observatörer har inte det. Du kan läsa mer om de olika användartyperna här.
Varje rad kan också expanderas för att visa ytterligare detaljer om händelsen. Här visas rådata som exempelvis vilka aktieposter som påverkats av den utförda förändringen. Eftersom det är rådata är informationen inte alltid presenterad på det mest användarvänliga sättet, men den innehåller tillräckligt för att användas i syfte att spåra och förstå exakt vad som har ändrats.
Audit log för gruppkonton
För användare med gruppkonto finns extra funktioner som ger ytterligare kontroll och insyn. Loggen registrerar både åtgärder på företagsnivå (kopplade till varje företag inom gruppkontot) och åtgärder på gruppkontot själv, till exempel när en ny användare läggs till. Har du ett gruppkonto så hittar du Audit log under Inställningar högst upp i högermenyn. På gruppkonton kan en användare antingen vara Administratör eller Medlem, och båda har tillgång till att se Audit log. Läs mer om användartyper för gruppkonton här.
Om du endast vill se händelser för gruppkonton eller händelser för företag kan du filtrera audit loggen på detta. Du kan också söka efter händelser inom ett specifikt företag eller gruppkontot.